پایگاهی مملو از طرح درس سالانه , طرح درس روزانه , پاورپوینت درسی , تحقیق آماده , محصولات آموزشی , پژوهش معلمان , پروژه دانش آموزی
اطلاعیه فروشگاه
با خرید هر محصول، دو محصول دیگر از این فروشگاه هدیه بگیرید. تمام طرح درس ها، مقالات و پاورپوینت ها قابل ویرایش هستند.
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس 10: مورخان چگونه گذشته را مطالعه میکنند؟
به دانش آموزان یادآوری کنید که در سال گذشته با آوردن وسایل دوران نوزادی و کودکیشان به کلاس پی بردند که این وسایل مدارک و شواهدی مبنی بر رشد آنها و چگونگی وضعیت آنها در هر مرحله از زندگیشان بوده است.
سپس نتیجه بگیرید که برای مطالعه تمدنهایی که در گذشته به وجود آمده نیز ما به مدارک و شواهدی نیاز داریم در درس قبل با تمدن ایلام آشنا شدهاید اکنون بگویید...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ کار مورخ را در مطالعه تاریخ بیان کنند. ✅ کار باستان شناس را بیان کنند. ✅ کاربردهای موزه را بیان کنند و اهمیت آن را بگویند. ✅ به کمک بزرگ ترها موزهای در شهر یا استان محل زندگی خود شناسایی کنند. ✅ با توجه به تصاویر به جامانده از تمدن باستانی بتوانند چیستی آثار و اشیای قدیمی را حدس بزنند و بررسی کنند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی، سفری به شهر باستانی همدان - طرح درس نواحی آب و هوایی ایران
درس یک نماز و ده رکوع از ابتدا با عنوان و نام درس توجه دانش آموزان را بر میانگیزد زیرا آنها در سالهای گذشته با کیفیت نماز دو رکعتی، سه رکعتی و چهار رکعتی آشنا شدند و میدانند که در هر رکعت فقط یک رکوع به جا میآوریم ولی در این درس با شکل متفاوتی از نماز برخورد میکنند. ماجرایی که برای کودک در این درس اتفاق میافتد نیز بر این تفاوت تأکید میکند. در این درس کاف ...
این درس تقریباً در محدوده زمانی اسفند یا فروردین تدریس میشود. ابتدا شرایط آب و هوایی منطقه خودتان را در نظر بگیرید. سپس در جلسه قبل از تدریس، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و برای هر گروه، یک شهر که آب و هوای آن متفاوت با منطقه شماست، پیشنهاد کنید. مثلاً اگر شما در شهرکرد هستید، از آنها بپرسید اگر قرار باشد این هفته به جزیره کیش مسافرت کنند، پرس وجو کنند هوای کیش چطور است، و برای رف ...